Oikeudelliset palvelut

Aliupseeriliiton jäsenet saavat Aliupseeriliiton sopimusjuristeilta palvelusasioihin liittyvää oikeudellista neuvonta- ja avustamispalvelua.

Mikäli palvelustehtävissäsi tulee sellainen tilanne, että tarvitset oikeudellista neuvontaa muussa kuin palvelussuhteen ehtoihin liittyvässä asiassa, toimi seuraavasti:

1. Ota yhteyttä Aliupseeriliiton toimistoon, pääluottamusmiehiin tai puheenjohtajaan.
  2. Kun saat Aliupseeriliiton toimistolta vahvistuksen, että liiton sopimusjuristit ovat käytettävissäsi, ota yhteyttä asianajajaan liitolta saamasi ohjeen mukasiesti.

Ota yhteyttä Aliupseeriliiton toimistolle aina silloin kun sinua epäillään palvelusrikoksesta tai -rikkomuksesta. Olet esimerkiksi ajanut kolarin puolustusvoimien hallussa olevalla ajoneuvolla, hallussasi olevaa Puolustusvoimien materiaalia on hävinnyt tai olet muutoin syylliseksi epäiltynä jostain asiasta.

Sopimusjuristit palvelevat tilanteissa, jolloin liiton jäsenille ottama ammatillinen oikeusturva- ja vastuuvakuutus on voimassa.