Aliupseeriliitto ry

Aliupseeriliitto turvaa ja edistää tinkimättömästi jäsentensä palkkauksellista, ammatillista ja oikeudellista asemaa yhteistyö- ja kehityshakuisella asenteella. Liitto edustaa Puolustusvoimien palveluksessa olevia aliupseereja, lentokonemekaanikkoja, mekaanikkoja ja sopimussotilaita.

Ammattisotilas_aliupseeriliitto

Uutisotsikot

21.6.2018 Aliupseeriliiton toimisto kesälaitumille

Laskeudumme lomalle juhannuksesta alkaen. Toimisto on suljettu ajalla 16.7.-29.7.2018.

19.6.2018 Ampumamestaruus 2018

Aliupseeriliiton ampumamestaruuskilpailut järjestetään 20.-22.8. Ammunnan sotilaiden SM-kilpailujen yhteydessä. Ratalajit ammutaan Säkylän perusampumaradoilla.

8.6.2018 Sotilaat ovat edelleen lainsuojattomia

Lakien tulee koskea kaikkia Suomen kansalaisia - myös sotilaita. Lain rikkominen on vakavampaa kuin sopimusten rikkominen. Työaikalaki on ensisijaisesti työsuojelullinen laki. Järkiperusteluista huolimatta sotilaat ollaan jättämässä tulevan työaikalain ulkopuolelle.

30.5.2018 Virastoeräneuvotteluissa neuvottelutulos

Virastoeräneuvotteluissa saavutettiin neuvottelutulos. Neuvotteluprosessi oli haastava. Työnantajalla oli tavoitteena muutto-VES:n kehittäminen ja palkkataulukoihin kohdentaminen. Saimme läpi joitain omia tavoitteita, paljon jäi myös tehtävää tulevaisuuteen.

Osaava jäsen

Osaava jäsen_kansi_web

Aliupseeriliitto Facebookissa

100x50mm_TurvaLogo_CMYK_300dpi