Ajankohtaista Aliupseeriliitossa

Jos haluat liittyä Aliupseeriliiton uutislistalle, lähetä meille yhteystietosi.

Liity postituslistalle

7.12.2018 9.28

Ammattisotilas 6/2018 on ilmestynyt

Painettu lehti on jaossa tänään perjantaina 7.12. Verkkolehden voit käydä lukemassa vaikka heti.

Henkilöstön määrä kasvaa. Pääesikunta on päättänyt kuinka 100 Ammattisotilas_Kansi_6_2018uutta tehtävää jaetaan Puolustusvoimissa. Näistä tehtävistä 80 on aliupseerin tehtäviä. Toivottavasti rekrytointi saadaan käyntiin nopeasti ja uudet henkilöt tehtäviinsä. https://www.ammattisotilas.fi/asl/lehdet/6_2018/henkiloston_maara_kasvaa

Uuden sukupolven suorituskykyjä. Lauri Puranen valmistelee Suomen historian suurimpia ja kalleimpia puolustushankkeita. Puolustusministeriön strategisten hankkeiden ohjelmajohtajana kenraalimajuri evp Purasella on keskeinen rooli Laivue 2020- ja HX-hankkeiden läpiviennissä. https://www.ammattisotilas.fi/asl/lehdet/6_2018/uuden_sukupolven_suorituskykyja

Lehdessä kerrotaan myös edustajakokouksen tekemistä päätöksistä, liiton lipunnaulauksesta sekä ansioituneiden aliupseerien palkitsemisista. Lehdessä on myös Vuoden aliupseerin Jaakko Vainionpään ja Aliupseeriliiton uuden kunniajäsenen Liisa Lottasen haastattelut