Ajankohtaista Aliupseeriliitossa

Jos haluat liittyä Aliupseeriliiton uutislistalle, lähetä meille yhteystietosi.

Liity postituslistalle

15.1.2018 8.59

Mika Oranen luopuu Aliupseeriliiton puheenjohtajuudesta

”Neljäkymmentä vuotta työelämää, kolmekymmentä vuotta edunvalvontaa, josta kaksikymmentä vuotta keskushallintotasolla. Eiköhän siinä ole yhdelle miehelle tarpeeksi.” Näin perustelee puheenjohtaja Mika Oranen luopumistaan Aliupseeriliiton puheenjohtajan tehtävästä.

Puheenjohtaja Oranen tunnetaan vaativana ja kehityshakuisena johtajana,
PAs_20160923_PMA5425
Kuva: Petri Asikainen
erinomaisia tuloksia saavuttaneena neuvottelijana ja erittäin laajat verkostot omaavana yhteiskuntavaikuttajana. ”Aliupseeriliitto on nyt trimmattu ammattimaiseen, toiminnallisesti, taloudellisesti ja hallinnollisesti hyvään kuntoon. Tämä on hyvä hetki väistyä. Uuden johdon tärkein työ on jatkaa tästä ja kehittää erityisesti paikallisyhdistystoimintaa merkittävästi nykyistä aktiivisemmaksi ja jäsenistöä palvelevammaksi. Tämä vaatii rankkaa kentän kiertämistä ja ruohonjuuritason katu-uskottavuutta.”

Oranen sanoo olevansa avoin ennakkoluulottomille uusille avauksille. ”Olisikohan nyt aika palata nuoruuden hyviin harrastuksiin maantiepyöräilyyn ja kitaransoittoon. Bianchin maantiepyörä ja Gibson Les Paulin kitara siintää mielessä. Opiskeluihinkin voi varmasti nyt hiukan paremmin ehkä paneutua.”

Puheenjohtaja Mika Oranen kiittää sydämellisesti kaikkia eri tahoja pitkäaikaisesta yhteistyöstä, luottamuksesta ja tunnustuksista. Järjestö- ja maanpuolustustyö jää sydämeen. ”Toivottavasti läksiäisissä tapaan vielä mahdollisimman monen ystävän.”

Aliupseeriliiton vt. puheenjohtajana 15.1.2018 alkaen toimii varapuheenjohtaja Mika Tiitinen (050 562 7627, mika.tiitinen@aliupseeriliitto.fi).