Ajankohtaista Aliupseeriliitossa

Jos haluat liittyä Aliupseeriliiton uutislistalle, lähetä meille yhteystietosi.

Liity postituslistalle

16.8.2017 15.37

Tervareitti ja Hamina jakoivat potin haulikkokisoissa

Aliupseeriliiton haulikkomestaruuskilpailut ammuttiin Kajaanissa 24.-26.7. Sotilasurheiluliiton (SOTUL) haulikkokilpailuiden yhteydessä.

Haulikkokarkeloon osallistui ampujia kahdesta jäsenyhdistyksestä. Tervareitin Aliupseereista sekä Haminan Aliupseereista osallistui yhteensä neljä ampujaa. Parhaimpana päivänä ampujille tuli yli 300 kisalaukausta, mikä vaati jo turnauskestävyyttä.

Aliupseeriliiton mestaruudet ratkottiin kansallisessa trapissa ja metsästyshaulikossa. Sotilasurheiluliiton kisoissa ammuttiin myös skeet, compak ja metsästystrap. Lainatakseni kovaa kilpakumppania Saku Pesua "ampumaan tänne ollaan tultu" lausetta kuvasi hyvin kolmipäiväisen haulikkokarkeloiden antia. Harmittamaan jäi ainoastaan aliupseereiden vähäinen määrä. Tervareitin aliupseerit ry on jatkossakin valmis järjestämään haulikkokisat Kajaanissa, keskellä Suomea, jos se meille suodaan. Ajankohta tulee olemaan kutakuinkin sama kuin nyt.

Seuraavina vuosina rohkeasti mukaan kaikki vähänkään haulikolla ammuntaa harrastaneet ja viettämään laatuaikaa.

Kiitos tapahtuman järjestelyistä ja yhteistyöstä kiittäen Kajaanin Ampujat Ry sekä Kajaanin Varuskunnan Urheilijat ry:lle.

Hyvää alkavaa syksyä kaikille. Nautitaan luonnon antimista ja kerätään virtaa talvea varten.

Kilpailun johtaja
Sotilasmestari Ahti Kärkkäinen
Tervareitin aliupseerit ry

Tulokset