Ajankohtaista Aliupseeriliitossa

Jos haluat liittyä Aliupseeriliiton uutislistalle, lähetä meille yhteystietosi.

Liity postituslistalle

6.11.2018 18.10

Vääpeli Vainionpäästä vuoden Aliupseeri

Vääpeli Jaakko Vainionpää (54) on valittu Vuoden 2018 aliupseeriksi. Nimitys julkistettiin Aliupseeriliiton edustajakokouksessa Hämeenlinnassa 6.11.

Vainionpää palvelee Porin prikaatissa kranaatinheitinkomppanian vääpelinä. Ennen aliupseeriuraansa Vainionpää teki pitkän uran rauhanturvatehtävissä. Hänen ensimmäinen komennuksensa oli YK:n suomalaisessa valvontajoukossa Golanilla vuonna 1986. Vainionpää on ollut mukana kaikissa keskeisissä rauhanturva- ja kriisinhallintaoperaatioissa viimeisen 18 vuoden aikana

Valintaperusteissaan hallitus totesi, että Vainionpää on erittäin ammattitaitoinen aliupseeri. Hän on työyhteisössään pidetty ja arvostettu työtoveri.  Hän osaa ja haluaa opastaa ja opettaa kaikkia apua tarvitsevia työyhteisössään. Lisäksi hän toimii esimerkillisellä tavalla kaikkien kanssa myös ristiriitatilanteissa. Vainionpäällä on myös sotilaalle esimerkillinen fyysinen kunto.