Kotkan Aliupseerit ry

Yhdistys on perustettu v. 1991. Kotkan Aliupseereihin kuuluu Kaakkois-suomen joukko-osastoissa ja muissa puolustusvoimien toimipisteissä palvelevia aliupseereja. Yhdistyksessä on noin 35-40 jäsentä (vaihtelee sopimussotilaista johtuen). Enemmistö tällä hetkellä toimii merivalvonnassa mutta kouluttajien osuus lisääntyy koko ajan.

Jäsenille järjestetään vuosittain erilaisia yhteisiä tilaisuuksia.

2011

Kotkan aliupseerit ry juhlisti yhdistyksen 20-vuotispäiviä Kotkan höyrypanimolla.

8.2.2012 - Musta keskiviikko

Puolustusvoimauudistus julkistettiin. UTVA oli päättänyt että Kotkan Rannikkopataljoona lakkautetaan vuoden 2013 loppuun mennessä. Yhdistys päätti jatkaa toimintaansa toistaiseksi.

31.03.2014

Joukko-osasto kuihtui alta mutta yhdistys pyrkii jatkamaan aktiivista toimintaa jäsenilleen. Vaikka osa jäsenistä muuttaa yhdistystä ja osa käy kaukana töissä, niin vuosikokoukseen osallistunut porukka valoi uskoa yhdistyksen jatkuvuuteen ja tulevaisuuteen.

14.3.2015

Vuosi on kulunut ja osoittanut yhdistyksen tarpeen jäsenten yhteisten tilaisuuksien järjestämisille eli jäsenet ovat  hienosti osallistuneet tapahtumiin!! Kiitoksia kaikille!! Yhdistys tulee jatkamaan samalla linjalla tänäkin vuonna.

4.3.2016

Kotkan aliupseereiden pitkäaikainen, ja kunnioitettu, puheenjohtaja Hannu Ahti ilmoitti vuosikokouksessa ettei hän ole enää käytettävissä puheenjohtajan tehtävään. Vuosikokous valitsi uudeksi puheenjohtajaksi Kimmo Alpirannan.