Liity jäseneksi Aliupseeriliittoon

Aliupseeriliiton ja sen paikallisyhdistysten tehtävänä on ammattisotilaiden edunvalvonta. Paikallisyhdistys on jäsenen ammattiyhdistys. Yhdistys vastaa alueellaan olevissa joukko-osastoissa työskentelevien aliupseerien edunvalvonnasta. Liiton 21 jäsenyhdistyksessä on tällä hetkellä noin 3300 jäsentä.

Jäsenmaksu vuonna 2017 on 1,1 % ennakonpidätyksen alaisesta palkkasummasta. Työnantaja perii jäsenmaksun suoraan palkastasi. Tarkasta ensimmäisestä palkkakuitistasi, että jäsenmaksuperintä näkyy siinä. Ammattiyhdistyksen jäsenmaksu on vähennettävissä verotuksessa.

>> Jäsenyhdistykset ja yhdistysten avainhenkilöiden yhteystiedot

Jäsenet pääsevät kirjautumaan Aliupseeriliiton jäsensivuille tämän sivun yläreunassa olevasta Kirjaudu sisään –linkistä.  Kirjautumisohjeet saat kun sinut on hyväksytty jäseneksi.

EDUNVALVONTA

Oma, paikallinen luottamusmiehesi auttaa sinua työelämän ongelmatilanteissa. Hän valvoo, että työpaikalla noudatetaan sopimuksia ja muita työelämän pelisääntöjä. Ongelmatilanteissa ota aina yhteyttä omaan luottamusmieheesi.

>> Luottamusmiehet

JÄSENEDUT

Oman yhdistyksesi jäsenetujen ja jäsenpalvelun lisäksi myös Aliupseeriliitto tarjoaa jäsenyhdistystensä jäsenille monenlaisia jäsenetuja. Niistä keskeisimmät ovat kattavat vapaa-ajan vakuutukset, oikeudellinen palvelu, vapaa-ajan palvelut sekä Ammattisotilas-lehti.

>> Jäsenedut

Ammattisotilas-lehti ilmestyy kuusi kertaa vuodessa. Neljä numeroa ilmestyy myös painettuna lehtenä.

>> Ammattisotilas-lehti

Saat jäsenkorttisi pian liittymisen jälkeen. Pidä kortti aina matkalla mukana. Se toimii myös vakuutuskorttina.

TYÖTTÖMYYSTURVA

Aliupseeriliiton jäsenet ovat jäsenenä JATTK-työttömyyskassa. Kassa maksaa työttömyyspäivärahaa ja vuorottelukorvausta.

>> Tutustu kassan sääntöihin

>> Lisätietoa työttömyyspäivärahan maksuperusteita ja toimintaohjeita

Voit liittyä Aliupseeriliiton jäsenyhdistyksen jäseneksi täyttämällä jäsenhakulomakkeen.

>> Siirry lomakkeelle