Luottamusmiesten koulutus

Aliupseeriliiton koulutusjärjestelmä sisältää luottamusmiesten perus- jatko- ja täydennyskursseja, puolustushaarakohtaista koulutusta, yhteistoiminnan perus- ja jatkokurssin, palkkausjärjestelmäkurssin sekä puheenjohtajien neuvottelupäivät. Kurssikohtaisilla sivuilla on tarkemmat kuvaukset kunkin kurssin kohderyhmästä, tavoitteista ja keskeisistä sisällöistä.

Koulutustarjontaan voi lisäksi sisältyä erilaisia edunvalvontapäiviä ja teemakursseja. Näiden kurssien kohderyhmät ja sisällöt määritellään erikseen.

Luottamusmiehet-, varaluottamusmiehet ja yhdistysten puheenjohtajat ovat oikeutettuja palkalliseen virkavapaaseen osallistuessaan Aliupseeriliiton järjestämään ammattiyhdistyskoulutukseen. Koulutusoikeudesta on säädetty tarkemmin virkaehtosopimuksen liitteessä Sopimusmääräykset ammattiyhdistyskoulutuksesta.

Vuoden 2019 koulutustarjonta

13. - 15.2. Palkkausjärjestelmä peruskurssi
6. - 7.3. Merivoimien alueelliset luottamusmiespäivät
13. - 14.3. Ilmavoimien alueelliset luottamusmiespäivät
20. - 22.3. Luottamusmiesten peruskurssi
26. - 28.3. Maavoimien alueelliset luottamusmiespäivät
15. - 17.5. Yhteistoiminnan peruskurssi
4. - 6.9. Luottamusmiesten jatkokurssi
17. - 19.9. Luottamusmiesten täydennyskurssi I
2. - 4.10. Palkkausjärjestelmä jatkokurssi
9. - 10.10. Työsuojelun ajankohtaispäivät
30.10. - 31.10. Yhteistoiminnan jatkokurssi
12. - 14.11. Luottamusmiesten täydennyskurssi II

Ilmoittautuminen koulutukseen tapahtuu aina jäsensivujen kautta.