Hämäläinen Olli

Ylikersantti Olli Hämäläinen (30)Ammattisotilas_Aliupseeri_OlliHämäläinen
Sotilaspoliisialiupseeri, Uudenmaan prikaati\Gyltön vartio. Lounais-Suomen aliupseerit ry:n hallituksen jäsen (2017-) ja yhdistyksen tiedottaja (2018-).
Varusmiespalvelukseni suoritin Rajavartiolaitoksen erikois-rajajääkärikomppaniassa 2008–2009. Sotilasurani aloitin 2010 Pioneerirykmentissä sotilaspoliisijoukkueessa sopimussotilaana. Sopimussotilasvuoteni päätyttyä 2011 siirryin hetkeksi Pioneerirykmentin vartiostoon, kunnes samana vuonna siirryin Saaristomeren meripuolustusalueelle Alustarkastusosaston kouluttajaksi opetusaliupseerin virkaan.

2015 puolustusvoimauudistus toi minut Gyltön vartioon sotilaspoliisialiupseeriksi uuden joukko-osaston, Rannikkolaivaston alaisuuteen. 2016 Gyltön vartio siirtyi Uudenmaan prikaatin alaisuuteen, jossa tälläkin hetkellä palvelen.

Olen syntynyt ja varttunut Imatralla. Nykyisin asun Turussa avovaimoni kanssa, tosin työputkien ajan kakkosasunnossani Gyltössä. Intohimojani ovat muun muassa virkaehtosopimus ja päivän politiikka. Olen toiminut Turussa myös taloyhtiömme hallituksen varajäsenenä vuoden alusta alkaen.

Tavoitteenani mahdollisena Aliupseeriliiton hallituksen varajäsenenä on edustaa kaikkia aliupseereita parhaan tietoni ja kykyni mukaan.
Jäsenmäärän kasvattaminen tai vähintään nykyisen tason säilyttäminen on elinehto koko Aliupseeriliitolle. Tässä tavoitteessa tärkeässä osassa on toiminnan budjetointi siten, ettei jäsenmaksua tarvitse ainakaan nostaa tulevaisuudessa. Myös ydintehtäviin liittyvästä toiminnasta tiedottamisen lisääminen tehokkailla tavoilla lisäisi jäsenistön sitoutumista sekä mielenkiintoa liittoa kohtaan.