Maula Janne

Olen turkulainen 34-vuotias pursimies Ammattisotilas_Aliupseeri_JanneMaulaja palvelen Rannikkolaivastossa yhdistelmätehtävässä johon sisältyy komentoveneen konepäällikön tehtävät, ja Rauma-luokan ohjusveneen III-konemestarin tehtävät.

Toimin joukko-osaston YT-elimessä, jossa aloitin 2014. Samoihin aikoihin aloitin myös paikallisyhdistyksemme Lounais-Suomen aliupseereiden hallituksessa. Ensin varajäsenenä ja vuoden päästä varsinaisena jäsenenä. Nykyään olen yhdistyksemme varapuheenjohtaja, ja hoidan puheenjohtajan sijaisuutta ensivuoden vuosikokoukseen asti.

Toimin myös Rannikkolaivastossa Pansion tukikohdan aluspalvelushenkilöstön luottamusmiehenä, tähän tehtävään minut valittiin kesällä 2018. Luottamusmiestoimet alkoivat osaltani 2014 kun minua pyydettiin varaluottamusmieheksi.

Aliupseeriliiton hallitukseen toisin juuri aluspalveluksessa olevien henkilöiden kantaa esille. Lisäksi mielestäni on tärkeää, että hallitus koostuu laaja-alaisesti puolustusvoimien aliupseereista jolloin asioiden tarkastelu monelta eri kannalta on mahdollista. Näin liiton asiat ovat linjassa kaikkien liiton jäsenien suuntaan.