Vuoden urheilija

Aliupseeriliiton hallitus nimeää vuosittain liiton jäsenistön keskuudesta Vuoden urheilijan. Jäsenet ja yhdistykset voivat tehdä ehdotuksia Vuoden urheilijaksi.

Valintaperusteena ovat tulokset tai merkittävät sijoitukset liiton omissa tai muissa liiton mestaruuskilpailusääntöjen hyväksymissä urheilukilpailuissa. Näitä ovat Sotilasurheiluliiton kilpailut, sotilaiden suomenmestaruuskilpailut, CISM-, SM- PM-, EM- ja MM-kilpailut sekä Olympialaiset tai muut vastaavat kansalliset tai kansainväliset kilpailut. Valinnassa painotetaan kansainvälistä kilpailumenestystä.

Vuoden urheilija –nimitys voidaan peruuttaa, mikäli palkittu käyttäytyy lajissaan epäurheilijamaisesti. Päätöksen peruuttamisesta tekee Aliupseeriliiton hallitus.

Vuoden urheilijalle luovutetaan kiertopalkinto sekä stipendi. Vuoden urheilijan nimi kaiverretaan kiertopalkinnon jalustaan.

Vuoden urheilijat

Sukunimi