Ansiosidonnainen työttömyysturva

Ansiosidonnainen työttömyysturva on yksi tärkeimpiä ammattiliittojen tarjoamia jäsenpalveluja. Aliupseeriliiton jäsenenä olet myös JATTK-työttömyyskassan jäsen.

Työttömyyskassa maksaa jäsenilleen lakisääteisiä etuuksia (ansiopäivärahaa eli ansioon suhteutettua työttömyyspäivärahaa työttömyyden ajalta ja vuorottelukorvausta vuorotteluvapaan ajalta) silloin kun jäsenet täyttävät näiden etuuksien saamisen edellytykset.

Lue ohje työttömyysetuutta hakevalle

Työttömyyskassa-asiamiehesi on toimistosihteeri Jaana Pakarinen. Häneltä saat lisää tietoja työttömyysturvastasi. Lisäksi JATTK-työttömyyskassan puhelinpalvelu palvelee sinua. Heidät tavoitat puhelinnumerosta 09-720 6820 maanantai - torstai klo 9.00-11.30. Lisäksi Työttömyyskassassa on käytössä automaattinen puhelinpalvelujärjestelmä, josta kassan asiakkaat voivat saada tiedon etuutensa maksupäivästä ympäri vuorokauden (poikkeuksena huoltoajat) sekä kuunnella työttömyyskassan tiedotetta. Palvelunumero on 0600-90056.

Palvelun hinta soittajalle on 0,37 euroa/min + pvm (asiakas maksaa puhelinlaskussaan). Puhelinpalvelujärjestelmästä saa maksupäivätiedon, kun hakemus on käsitelty ja maksun eräajo on suoritettu.

Työttymyyskassojen yhteisjärjestön TYJ:n sivuilta löydät muun muassa päivärahalaskurin sekä ansiopäiväraha- ja vuorotteluvapaakorvaushakemuksen.

Linkki TYJ:n sivuille