Ansiosidonnainen työttömyysturva

Ansiosidonnainen työttömyysturva on yksi tärkeimpiä ammattiliittojen tarjoamia jäsenpalveluja. Aliupseeriliiton jäsenenä olet myös JATTK-työttömyyskassan jäsen.

Työttömyyskassa maksaa jäsenilleen lakisääteisiä etuuksia (ansiopäivärahaa eli ansioon suhteutettua työttömyyspäivärahaa työttömyyden ajalta ja vuorottelukorvausta vuorotteluvapaan ajalta) silloin kun jäsenet täyttävät näiden etuuksien saamisen edellytykset.

Työttömyyskassa-asiamiehesi on toimistosihteeri Jaana Pakarinen. Häneltä saat lisää tietoja työttömyysturvastasi. Lisäksi JATTK-työttömyyskassan puhelinpalvelu palvelee sinua. Heidät tavoitat puhelinnumerosta 09-720 6820 maanantai - torstai klo 9.00-11.30. Lisäksi Työttömyyskassassa on käytössä automaattinen puhelinpalvelujärjestelmä, josta kassan asiakkaat voivat saada tiedon etuutensa maksupäivästä ympäri vuorokauden (poikkeuksena huoltoajat) sekä kuunnella työttömyyskassan tiedotetta. Palvelunumero on 0600-90056.

Palvelun hinta soittajalle on 0,37 euroa/min + pvm (asiakas maksaa puhelinlaskussaan). Puhelinpalvelujärjestelmästä saa maksupäivätiedon, kun hakemus on käsitelty ja maksun eräajo on suoritettu.

Työttymyyskassojen yhteisjärjestön TYJ:n sivuilta löydät muun muassa päivärahalaskurin sekä ansiopäiväraha- ja vuorotteluvapaakorvaushakemuksen.

Linkki TYJ:n sivuille