Jukka Klemetti

Olen 53-vuotias perheenisä Liperistä. Jukka Klemetin kuvaPerheeseen kuuluu vaimo Tarja ja poikamme Ville sekä espanjanvesikoira Asterix. Harrastuksiani ovat kuntoliikunta, sijoittaminen sekä sotahistoria.

Työni puolustusvoimissa aloitin vuonna 1984 ja olen toiminut värvätyn, sotilasammattihenkilön ja aliupseerin viroissa Kainuun Prikaatissa, Asevarikko 9:ssä, Kuopion Asevarikossa, Pohjois-Karjalan Prikaatissa sekä 1.Logistiikkarykmentissä Toivakassa.

Työtehtäväni ovat olleet monipuoliset ruohonjuuritason suoritustehtävistä esimies-ja asiantuntijatehtäviin. Koulutusta olen saanut huollon, sotilaspoliisin, viestin, pioneerin, turvallisuuden toimialoilta. Kansainvälisessä tehtävässä olen toiminut vuonna 2016 YK:n UNIFIL operaatiossa FINIRISHBATT:ssa joukkueen johtajana.

Liittomme jäsen olen ollut vuodesta 1984. Jäsenyhdistyksiäni ovat olleet Oulun Seudun Värvätyt ry, Ohenmäen Värvätyt ry, Kuopion Aliupseerit ry, Joensuun Seudun Aliupseerit ry sekä Keski-Suomen Aliupseerit ry. Yhdistysvaihdot olen suorittanut aina siirtojen yhteydessä.

Aktiivisen ammattiyhdistystoiminnan aloitin 90-luvun alussa ja tulin valituksi vuonna 1995 Sotilasammattiliiton hallitukseen. Hallitustehtävässä toimin aina vuoteen 2017 asti. Tuona ajanjaksona toimin liiton työvaliokunnassa ja liiton varapuheenjohtajana kolmen eri puheenjohtajan kaudella. Olen myös toiminut paikallisyhdistyspuheenjohtajana Kuopiossa ja Joensuussa sekä YT-elinten edustuksissa paikallis-ja puolustushaaratasolla sekä työsuojelutehtävässä.

Virkaurallani saatu puolustusvoimien tuntemus sekä henkilösuhteet ja tehtäväni sekä kokemukseni Aliupseeriliitossa ja sen hallinnossa, erityisesti varapuheenjohtajana, ovat luoneet minulle mielestäni hyvän pohjan ja edellytykset Aliupseeriliitto ry:n puheenjohtajan tehtävässä toimimiseen